Στις 15 Απριλίου κατατίθενται οι προσφορές για την απόκτηση των 7 ιδιόκτητων Boeing 737 400 της «παλαιάς» ΟΑ, τα οποία είχαν εκτιμηθεί πέρυσι στα 56 εκατ. ευρώ συνολικά.
Η Εθνική Κεφαλαίου, ο εκκαθαριστής της ΟΑ, προκήρυξε χθες το σχετικό διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, ορίζοντας ως ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών την 15η Απριλίου σύμφωνα με την Ισοτιμία.
Είχε προηγηθεί, από το υπουργείο Οικονομίας, ο διαγωνισμός για τα 4 Airbus A 340, τα οποία εκτελούσαν τα δρομολόγια σε ΗΠΑ και Καναδά.
Τα ανωτέρω αεροσκάφη, τα οποία ανήκουν στο ΥΠΟΙΚ, αποτιμήθηκαν στις αρχές του περσινού έτους στα 180 εκατ. ευρώ, αν και εικάζεται ότι, στο πλειοδοτικό διαγωνισμό, θα «πιάσουν» περί τα 100 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, όλα τα προαναφερθέντα αεροσκάφη, βρίσκονται ακινητοποιημένα στον περιβάλλοντα χώρο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».
Πρώην πιλότοι και τεχνικοί της ΟΑ, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες προβαίνουν στη συντήρησή τους, προκειμένου να μην απολέσουν τη πλοϊμότητά τους.
Αν και μέχρι στιγμής «η Εθνική Κεφαλαίου» δεν έχει γίνει δέκτης προσφορών από ελληνικές εταιρείες, ενδέχεται τα ιδιόκτητα αεροσκάφη της ΟΑ και ειδικότερα τα Boeing και τα ΑΤR να μισθωθούν από τις «μικρές» εταιρείες του κλάδου, όπως η Athens Airways, η Hellas Jet, η Hellenic Imperial και η BlueBird, οι οποίες έλαβαν το δικαίωμα διεξαγωγής πτήσεων σε χώρες εκτός της ΕΕ.
Το πωλητήριο των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ συνεχίζεται, καθώς θα ακολουθήσουν διαγωνισμοί για τα ακίνητα σε Λονδίνο, Ιερουσαλήμ και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Μυτιλήνη.
Η τελευταία φάση προβλέπει την πώληση των ανταλλακτικών και των λοιπών αναλωσίμων, αλλά και την ιδιωτικοποίηση των εταιρειών Galileo και «Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου» (Olympic Into Plane Company).
Σημαντική «προίκα» διαθέτει και η επίγεια εξυπηρέτηση της ΟΑ, καθώς τα περιουσιακά στοιχεία του εν λόγω κλάδου, τα οποία δεν ήταν αντικείμενο της ιδιωτικοποίησης, είχαν αποτιμηθεί στα 25,07 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου της τεχνικής βάσης, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονταν στην εξαγορά της εταιρείας, είχαν αποτιμηθεί στα 3,84 εκατ. ευρώ, μη περιλαμβανομένων των ανταλλακτικών και των επαναχρησιμοποιούμενων υλικών, τα οποία βρίσκονταν σε διαδικασία απογραφής.
Ωστόσο, η περιουσία της ΟΑ δεν σταματά εδώ, καθώς η εταιρεία (σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις) διέθετε φορτηγά, αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτωτικές μηχανές αξίας 10 – 15 εκατ. ευρώ, εργαλεία και υλικοτεχνικό εξοπλισμό 8 εκατ. ευρώ, γραφεία 4.000 τ.μ. όπισθεν των υπόστεγων του ΔΑΑ και διάφορα ανταλλακτικά, τα οποία ξεπερνούσαν τα 10 – 12 εκατ. ευρώ.
Στα ακίνητα του ομίλου συγκαταλέγονταν, μεταξύ άλλων, το κτίριο μηχανογράφησης 9.000 τ.μ. στο Ελληνικό, ένα διαμέρισμα 200 τ.μ. στο Λονδίνο (Park Road), ένα κτίριο 650 τ.μ. στο Λονδίνο (Conduit Street), αλλά και γραφεία 40 τ.μ. στο Ισραήλ και σε ελληνικές πόλεις και δήμους, όπως η Αλεξανδρούπολη, η Μυτιλήνη και η Γλυφάδα.
«Φιλέτο» θεωρούνται τα ακίνητα στο Λονδίνο και το κέντρο μηχανογράφησης στο Ελληνικό, το οποίο άνετα θα μπορούσε να μετατραπεί σε μια σύγχρονη εταιρεία πληροφορικής.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;