Μία Εγνατία, σκέτη …Ελβετία ετοιμάζει το ΤΑΙΠΕΔ. Η αποκρατικοποίηση του μεγάλου ελληνικού δικτύου αυτοκινητόδρομων αφορά τον βασικό άξονα των 670χλμ από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου, και 3 κάθετους άξονες.
Σε ερώτηση του ypodomes.com είπε πως ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα μέχρι τον Σεπτέμβριο με στόχο να ολοκληρωθεί ίσως και μέσα στο 2016. Στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ είναι ακόμα και η δυνατότητα του επενδυτή να τοποθετήσει ηλιακά πάνελ ή αιολικά, σε ένα μοντέλο που ήδη εφαρμόζεται στους Ελβετικούς Αυτοκινητόδρομους.
Ο στόχος είναι η “κυκλική οικονομία” δηλαδή, ο αυτοκινητόδρομος να έχει πόρους όχι μόνο απο τα διόδια αλλά και από άλλες πηγές ενώ όπως σημείωσε βρήκε θερμή υποδοχή σε αυτό το πλάνο από την Ε.Ε.
Με μία τέτοια λειτουργία η Εγνατία Οδός θα μπορούσε να εξοικονομήσει πολλά από τα χρήματα που δαπανώνται για τον φωτισμό του άξονα ενώ θα βοηθούσε στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Η τεχνικό-οικονομική μελέτη δεν έχει γίνει ακόμα αλλά σύμφωνα με πηγές θα προετοιμαστεί.
Μία άλλη ιδέα που έχει πέσει στο τραπέζι είναιη συλλογή των ομβρίων που επίσης θα λειτουργούσε στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας αλλά και ως φυσικό αντιπλημμυρικό έργο.
Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο μοντέλο προτίνεται σε αυτοκινητόδρομο της χώρας, που ξεφεύγει από τη στενή λογική της απόδοσης μόνο του διοδίου ως έσοδο. Η Εγνατία Οδός θα πρέπει να ολοκληρώσει την χωροθέτηση των σταθμών διοδίων που μαζί με τους κάθετους θα είναι 18 ή 19.
Όπως είπε ο κος Πιτσιόρλας σε ερώτηση του ypodomes έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από το εξωτερικό χωρίς όμως να αναφερθεί συγκεκριμένα.
Αναφορικά με το τίμημα δεν υπάρχει ακόμα εικόνα ενώ άγνωστη είναι και η αντίδραση τόσο από το Υπουργείο Υποδομών όσο και από τους εργαζόμενους στην Εγνατία Οδό που ήδη έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεση τους σε όσα πρόκειται να συμβούν.
Πάντως ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είπε πως πρέπει να προχωρήσει η υπόθεση της Εγνατίας αλλά και της χωροθέτηση των διοδίων καθώς όπως σημείωσε απαιτούνται σημαντικά ποσά κάθε χρόνο για τη συντήρηση της καθώς υπάρχουν σημαντικά τεχνικά έργα όπως σήραγγες και γέφυρες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;