Σήμερα με την οικονομική κατάσταση που μαστίζει την χώρα μας και κατ επέκταση και τον Δήμο μας, ακούμε για συνεχώς ότι η ανάπτυξη θα προέλθει από την αύξηση του Τουρισμού. Βέβαια, φαντάζομαι, ότι το ίδιο ακριβώς θα θεωρούν και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, και σε περιοχές όπου οι Δημοτικές αρχές φρόντισαν να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υποδομές για το κάτι παραπάνω.
Αλήθεια, έχουμε σκεφτεί όλοι ότι η Τουριστική Ανάπτυξη, δεν είναι μια παρθενογέννηση, αλλά το πηλίκο μιας διαρκής και συνεχούς οργανωτικής διαδικασίας. Και αυτή η διαρκής προσπάθεια θα πρέπει να βασίζεται στην προηγούμενη οργάνωση και να αναπτύσσεται.
Δεν θα αναφέρω τι δεν έκανε όλα αυτά τα χρόνια η τωρινή Διοίκηση του Δήμου, δεν ενδιαφέρει κανέναν. Όσοι διαβάζουν αυτές τις γραμμές –φαντάζομαι- θα θέλουν να δούνε κάποιες προτάσεις οι οποίες είναι και εφαρμόσιμες και όχι «όνειρα».
Ξέρουμε τι πουλάμε;
Όταν αναφέρεσαι σε Τουριστική Ανάπτυξη, το πρώτο πράγμα που θες να ξέρεις είναι τι πουλάς, και σε ποιον το πουλάς. Δυστυχώς, στον Δήμο μας, δεν ξέρουμε τι πουλάμε και που να το πουλήσουμε, και αν κάποιοι το ξέρουν, το ξέρουμε μεταξύ μας.
Η περιοχή μας είναι γνωστή για συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα, και αυτά δεν είναι άλλα από , τον Νέστο, Παλιά Πόλη, Ξάνθη (ως όνομα υπεραξίας) και φυσικά όσα ανήκουν και σε άλλους Δήμους όπως τα
Άβδηρα και Βιστωνίδα
Αν φέρουμε τον εαυτό μας στην θέση του επισκέπτη – και προς το παρόν μιλάμε σε αυτόν που έχει αποφασίσει να έρθει και όχι για τον επισκέπτη που θέλουμε να τον κάνουμε να έρθει- θα διαπιστώσει ότι οι πληροφορίες που θα συλλέξει από το Web, είναι σκόρπιες και όχι από έναν διαδικτυακό τόπο του Δήμου.
Το πρώτο πράγμα λοιπόν που θα πρέπει να κάνουμε η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΗΜΟΤΩΝ ως νέα Δημοτική αρχή, θα είναι να ψηφιοποήσουμε όλα τα τουριστικά προϊόντα του Δήμου και να αποτελέσουν όχι μόνο χώρος πληροφορίας, αλλά και εργαλείο για τους επιχειρηματίες του που εμπλέκονται με τον τουρισμό.
Ο Δήμος πρέπει να αναλάβει το ρόλο που του αναλογεί στο Τουρισμό, και αυτός είναι η δημιουργία υποδομών και να λειτουργεί ως ομπρέλα προς τους επιχειρηματίες με τις υποδομές αυτές. Δεν είναι πλέον δυνατόν να μιλάμε για ανάπτυξη τουριστική, χωρίς να βάλουμε τα τουριστικά προϊόντα μας στα «ράφια» του Διαδικτύου.
Υπόθεση όλων
Για τους επισκέπτες της περιοχής, δεν υπάρχει Δήμος Ξάνθης, Δήμος Αβδήρων, Δήμος Τοπείρου η αυτός του Δήμου Μύκης. Για τους επισκέπτες υπάρχει η ΞΑΝΘΗ, και όταν λένε αυτή την λέξη στο μυαλό τους έρχονται εικόνες όπως, Παλιά Πόλη, Νέστος, Άβδηρα,Πορτο-Λάγος, Πομακοχώρια.
Η συνεργασία των Δήμων όλου του Νομού θα πρέπει όχι απλά να θεωρείται δεδομένη, αλλά θα πρέπει να είναι και ουσιαστική. Ο στόχος θα πρέπει να είναι να έρθουν τέτοιες ομάδες επισκεπτών, ώστε να αυξηθεί ο χρόνος παραμονής τους. Αυτό θα γίνει αφού όλοι οι Δήμοι μέσα από συνεργασία δημιουργήσουν ένα σύνολο τουριστικών προϊόντων που θα δίνουν στον επισκέπτη πολλαπλές επιλογές.
Με την σειρά τους οι Δήμοι θα πρέπει να ουσιαστικές προτάσεις να απαιτούν την βοήθεια της Περιφέρειας.
Επιχειρηματίες
Όπως ανέφερα , ο Δήμος θα πρέπει να δημιουργήσει όλες τις υποδομές –τουριστικές- ώστε να λειτουργεί ως ομπρέλα για τους επιχειρηματίες. Οι τελευταίοι, δεν πρέπει να είναι απών από όλη την προσπάθεια. Οι επισκέπτες, το πρώτο πράγμα που θα αντικρύσουν στην περιοχή που θα πάνε, θα είναι το σημείο διαμονής ,και ίσως και το τελευταίο που θα δούνε.
Η εμπειρία του καθενός ξεχωριστά, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν, και να υπάρχουν συγκεκριμένες πριν από κάθε τουριστική περίοδο, και μέσα από αυτές να καταγράφονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Η άποψη αυτή, δεν είναι λύση, είναι πρώτη κουβέντα πριν από έναν μεγάλο διάλογο, και πριν την σοβαρή δουλειά που θα κάνει η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΗΜΟΤΩΝ την επόμενη ημέρα της Διοίκησης. Ναι , δεν θα αναφερθούμε τι δεν έκανε τόσα χρόνια η σημερινή Διοίκηση του Δήμου, μπορούμε όμως να πούμε με σιγουριά, πως αφού δεν έκανε κάτι τόσα χρόνια (τα αυτονόητα), γιατί να τα κάνει σήμερα, τι αλλάζει όταν τα πρόσωπα είναι ίδια
Η Μάνια Τσαϊρογλου είναι Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με την ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΗΜΟΤΩΝ και τον Χρίστο Πούλιο
Γεννήθηκε στην Ξάνθη (1973) και είναι μητέρα δύο παιδιών του Χριστόφορου και Γιώργου. Γνωρίζει δύο ξένες γλώσσες Αγγλικά και Γαλλικά και εργάστηκε για 6 χρόνια ως ιδιωτική υπάλληλος στην οικογενειακή επιχείρηση του πατέρας της. Από το 2000 εργάζεται στον ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ)
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;