Πριν από δεκατέσσερα χρόνια, τα πάντα στον κόσμο της τεχνολογίας ήταν διαφορετικά.
Καταρχήν, το Internet δεν είχε απολύτως καμία σχέση με αυτό που αντικρίζουν σήμερα οι χρήστες, όντας συγκριτικά πολύ πιο λιτό (δεν υπήρχε καν YouTube, Google, Facebook) και συνάμα τρομερά πιο αργό (μια φωτογραφία μεγέθους 1MB χρειάζονταν 5,5 λεπτά της ώρας για να εμφανιστεί στην οθόνη – σήμερα γίνεται σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο). Οι υπολογιστές ήταν κλάσεις κατώτεροι, τόσο από πλευράς δυνατοτήτων (δεν υπήρχε καν ασύρματη Wi-Fi δικτύωση στον οικιακό χώρο), όσο και από πλευράς «δύναμης» (σύνηθες μέγεθος μνήμης RAM ήταν τα 64ΜΒ – σήμερα είναι τα 8GB ή αλλιώς 8.192ΜΒ, ενώ η δύναμη ενός σύγχρονου κινητού τηλεφώνου είναι σχεδόν δεκαπλάσια ενός PC του 1999!).
Παράλληλα, οι απανταχού μουσικόφιλοι απολάμβαναν το χόμπι τους μέσω δίσκων βινυλίου (λιγότερο) ή CD audio (περισσότερο), ενώ πολύ λίγοι -οι πιο ενημερωμένοι στα τεχνολογικά δρώμενα- άκουγαν μουσική μέσω υπολογιστή και αρχείων MP3 (το Apple iPod δεν είχε εφευρεθεί ακόμα, ενώ τα υφιστάμενα φορητά MP3 Player δεν γνώρισαν ιδιαίτερη αποδοχή). Το αρχείο τύπου MP3 θεωρείτο μάλιστα, μια νέα μορφή αρχείων ήχου καθώς μπορεί να είχε επινοηθεί το 1991 και διατεθεί στο κοινό το 1993, όμως το 1996 ήταν που πρωτο-ξεκίνησε να διαδίδεται δειλά-δειλά μεταξύ χρηστών υπολογιστών.
Όμως εκείνη την χρονιά πριν από δεκατέσσερα έτη, το 1999 δηλαδή, έμελλε να συμβεί μια τεράστια αλλαγή στο στερέωμα της τεχνολογίας και γενικότερα της αντίληψης – αναγνώρισης του «τι έχει πραγματικά» στα χέρια του ο απλός χρήστης (το MP3 αρχείο ήχου).
Βλέπετε αγαπητοί αναγνώστες, ο CD δίσκος που πωλούνταν σε τσουχτερές τιμές σε σχέση με το προγενέστερο φορμά (δίσκος βινύλιου) και περιείχε το πολύ 72 λεπτά συνεχόμενης μουσικής (8-16 τραγούδια ανάλογα πάντα με την διάρκεια έκαστου), είχε τεράστια διαφορά με αυτά που προσέφερε το MP3 αρχείο ήχου: μέσα σε ένα CD, μπορούσαν να χωρέσουν εκατοντάδες MP3 μουσικά αρχεία, προσφέροντας αντίστοιχα πάρα πολλές ώρες συνεχόμενης μουσικής αναπαραγωγής. Όταν μάλιστα, ο χρήστης αποθήκευε τα MP3 αρχεία στον σκληρό δίσκο του υπολογιστή του, όπου ο χώρος ήταν σχεδόν πενήντα φορές μεγαλύτερος από αυτόν ενός CD, τότε το πλήθος των MP3 εκτοξευόταν, ουσιαστικά δημιουργώντας μια μουσική βιβλιοθήκη εκατοντάδων (ή και χιλιάδων) ωρών αναπαραγωγής.
Όπως αναφέραμε ήδη, η διάδοση του αρχείου MP3 άρχισε να εμφανίζεται περί το 1996 κι έπειτα, ενώ μέχρι το 1999 -τη χρονιά της μεγάλης αλλαγής- η εξάπλωση ήταν εξαιρετικά αργή, καθώς η ταχύτητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο ήταν πολύ χαμηλή, ενώ κυριότερα, δεν υπήρχαν κοινά και ευρέως γνωστά «κανάλια» μέσω των οποίων να μπορούν οι χρήστες να μοιραστούν τα MP3 αρχεία τους.
Το 1999 τα πάντα άλλαξαν άρδην και χωρίς επιστροφή: εμφανίστηκε το «Napster», ένα πρόγραμμα-υπηρεσία το οποίο έδινε την δυνατότητα σε όσους το «έτρεχαν» στον υπολογιστή τους να μοιράζονται μέσω Διαδικτύου όσα MP3 είχαν στον σκληρό του δίσκο. Η έκρηξη ήταν ανυπολόγιστη: δεκάδες εκατομμύρια χρήστες μοιράζονταν μεταξύ τους αμέτρητο αριθμό αρχείων ήχου MP3, μέσα σε λίγους μήνες. Η φρενίτιδα ήταν μαζική. Φανταστείτε έναν κόσμο, που μέχρι εκείνη την στιγμή άκουγε μουσική αγοράζοντας πανάκριβα CD audio με διάρκεια 72 λεπτών αναπαραγωγής, μπορούσε πλέον να έχει έναν απίστευτο αριθμό τραγουδιών στον υπολογιστή του, αρκεί να είχε πρόσβαση στο Διαδίκτυο και το Napster – και όλα αυτά απολύτως δωρεάν!
Όπως καταλαβαίνετε, ένα τέτοιο παγκόσμιο πανηγύρι δωρεάν διαμοιρασμού τραγουδιών (ήτοι προϊόντων), δεν θα μπορούσε να μην ελκύσει, όχι απλά το βλέμμα, αλλά τα πύρινα βέλη της μουσικής βιομηχανίας. Έτσι, τα γεγονότα που ακολούθησαν, όπως μηνύσεις από εταιρείες, νομικές διαδικασίες και εν τέλει τελεσιδικία κατά της λειτουργίας του Napster υπό την μέχρι τότε υφιστάμενη μορφή, δεν αποτέλεσαν έκπληξη. Εντούτοις, η αλλαγή στην συνείδηση των χρηστών και παράλληλα καταναλωτών συνέβη και εδραιώθηκε μια για πάντα, οδηγώντας την εξέλιξη της τεχνολογίας, βασισμένης πλέον στη νέα αντίληψη της πραγματικότητας των χρηστών (χάρη στο συνδυασμό MP3 / Napster), στις μέρες μας, όπου η ψηφιακή μουσική / συσκευές θεωρούνται δεδομένες και σε πληθώρα. Το Napster όμως δεν χάθηκε. Μετά από διάφορες περιπέτειες για αρκετά χρόνια και αλλαγή διεύθυνσης, όπως και μοντέλου επιχειρείν, το δημοφιλές πρόγραμμα-υπηρεσία επέστρεψε και μάλιστα δριμύτερο, προσφέροντας νόμιμα πλέον, οπότε και έναντι χρηματικού αντιτίμου, μια πάρα πολύ μεγάλη μουσική βιβλιοθήκη. Ας υποδεχθούμε λοιπόν, την υπηρεσία Napster, που μόλις κατέφτασε επίσημα και στην Ελλάδα.
Καλώς ήρθες λοιπόν Napster! Μια από τις πρωτοπόρες ψηφιακές μουσικές υπηρεσίες στο κόσμο, από τις 17 Ιουλίου 2013 προσφέρεται και στην Ελληνική αγορά. Από εδώ και έπειτα, οι Έλληνες μουσικόφιλοι θα μπορούν να απολαμβάνουν μιας παγκοσμίως αναγνωρισμένη υπηρεσία, που συνδυάζει την ιστορία μιας από της πιο γνωστού ονόματος προσφοράς ψηφιακής μουσικής, μαζί με μια μεγάλη εμπειρία χρόνων στο χώρο.
Το Napster διαθέτει ένα τεράστιο μουσικό κατάλογο τραγουδιών Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών. Οι λάτρεις της μουσικής θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερα από 20 εκατομμύρια κομμάτια παγκοσμίως – online και offline – μέσω συνδεδεμένων συστημάτων ήχου, smartphones, tablets και πολλά άλλα. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για iPhone, iPad, iPod Touch και Android smartphones και tablets. Η ομάδα μουσικών εμπειρογνωμόνων του Napster θα προσφέρει λίστες αναπαραγωγής που θα περιέχουν τους αγαπημένους επώνυμους καλλιτέχνες καθώς και συντακτικό περιεχόμενο στον «Οδηγό μουσικής Napster» έτσι ώστε να βοηθήσει τους χρήστες να ανακαλύψουν νέα μουσική. Η υπηρεσία θα προσφέρει επίσης το πλεονέκτημα, συμβουλών, ζωντανών συνεδριών και αποκλειστικών συνεντεύξεων καλλιτεχνών. Για 6,95€ το μήνα, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε απεριόριστο αριθμό web και mobile streaming – εντός και εκτός σύνδεσης στο internet. Η πληρωμή θα μπορεί να γίνει μέσω πιστωτικής κάρτας, με άμεση χρεωστική ή PayPal, εφόσον διατίθενται.
«Γνωρίζουμε ότι οι λάτρεις της μουσικής στην Ελλάδα προτιμούν τα ψηφιακά αρχεία, αφού 7 στους 10 Έλληνες είναι τακτικοί χρήστες Internet», λέει ο Thorsten Schliesche, Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Ευρώπης του Napster. «Είναι υπέροχο να ξεκινήσει το Napster εδώ, γιατί πιστεύουμε ότι προσφέρουμε στους πραγματικούς λάτρεις της μουσικής έναν καλύτερο τρόπο για να ανακαλύψουν νέα μουσική.»
Μετά το λανσάρισμα του Napster σε 14 Ευρωπαϊκές χώρες στις 4 Ιουνίου, η Ελλάδα ακολουθεί σήμερα ως το νούμερο 15. Η υπηρεσία είναι τώρα διαθέσιμη στους μουσικόφιλους της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Φινλανδίας, της Ελλάδας, της Ιρλανδίας, της Ιταλίας, του Λουξεμβούργου, της Νορβηγίας, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, της Σουηδίας, της Ελβετίας και της Ολλανδίας. Στη Γερμανία και στην Αγγλία η υπηρεσία είναι ενεργή εδώ και χρόνια.
Η Vodafone Ελλάδος είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του Napster στην Ελλάδα για streaming μουσικής και η πρώτη εταιρία τηλεπικοινωνιών που θα λανσάρει τη συνδρομή στο Napster Premium.
Από τις 17 Ιουλίου 2013, πελάτες της Vodafone Ελλάδος μπορούν να απολαύσουν εκατομμύρια μουσικούς τίτλους από τα κινητά τους τηλέφωνα, tablets και υπολογιστές. Επιπλέον, οι πρώτοι πελάτες της Vodafone που θα εγγραφούν στην υπηρεσία θα απολαύσουν μια τρίμηνη δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας Napster Premium.
Σήμερα, το Napster έχει εξελιχθεί σε μια ηγετική υπηρεσία και θεωρείται ένα από τα πιο καθιερωμένα εμπορικά σήματα της ψηφιακής μουσικής βιομηχανίας. Η Rhapsody στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Napster στην Ευρώπη ανήκουν στην εταιρία Rhapsody International, και οι δύο είναι από τις πιο δημοφιλής on-demand μουσικές υπηρεσίες παγκοσμίως.
«Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους λάτρεις της μουσικής τον πιο ευέλικτο και προσωπικό τρόπο για να ανακαλύψουν τη μουσική που τους ταιριάζει καλύτερα, είτε αυτό είναι η τελευταία έκδοση ενός διεθνούς φήμης superstar ή το καινούργιο album ενός αναδυόμενου Έλληνα καλλιτέχνη,» είπε ο Jon Irwin, πρόεδρος της Rhapsody International Inc. «Στη πορεία μετά το λανσάρισμα του, το Napster θα είναι διαθέσιμο σε ένα ευρύτερο κοινό μέσω των αγαπημένων συσκευών, ανεξάρτητα από το πού θα βρίσκονται.».
Μέσα από το Napster, τα μέλη του δεν θα πρέπει να μείνουν ποτέ χωρίς την αγαπημένη τους μουσική χάρη στην εύκολη πρόσβαση σε αυτήν απ’ όπου και αν βρίσκονται. Μακροχρόνιες συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες στον τομέα ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης εξασφαλίζουν ότι το Napster θα είναι διαθέσιμο σε πολλές συσκευές, όπως ψηφιακοί δέκτες, έξυπνες τηλεοράσεις, οικιακής ψυχαγωγίας και multi-room συστήματα.
Οι χρήστες μπορούν να επισκέπτονται το site www.napster.com να κάνουν εγγραφή, και για περιορισμένο χρονικό διάστημα, να δοκιμάσουν τις υπηρεσίες Napster Unlimited για μια δωρεάν δοκιμή 30 ημερών. Οι επισκέπτες θα πρέπει να απευθύνονται στη εγχώρια σελίδα για περισσότερες πληροφορίες.
Πηγή : www.zougla.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;