To XanthiPress.gr εγκαινιάζει μια νέα στήλη με τεχνικές συμβουλές, που θα επιμελείται η Μαρία Ρήγα, Αρχιτέκτων Μηχανικός :
Στην αναζήτηση για χώρο κατάλληλο για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή χώρο συνάθροισης κοινού είναι πολλοί οι παράγοντες που συντελούν στην επιλογή αυτού του χώρου και θα έπρεπε να έχουμε υπόψη μας. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε αν μπορεί να εκδοθεί άδεια λειτουργίας για το χώρο που προτιμάμε πριν κάνουμε οποιαδήποτε συμφωνία με τον ιδιοκτήτη του μαγαζιού. Πριν αρχίσουμε να απαριθμούμε τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε είναι πολύ σημαντικό να αφιερώσουμε χρόνο στην εύρεση ενός ικανού και αξιόπιστου μηχανικού, που θα μπορέσει να μας καθοδηγήσει σωστά στην όλη διαδικασία.
Πιο αναλυτικά, τα κυριότερα σημεία που πρέπει να προσέχουμε είναι:
- Θέση. Η στρατηγικής σημασίας θέση του καταστήματος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ως προς το κοινό που θέλει να απευθύνεται κανείς.
- Ύψος μισθώματος. Θα ήταν καλό να προηγηθεί μια μελέτη εξόδων που αναμένεται να έχει το μαγαζί προκειμένου να γνωρίζουμε σε τι ύψος μπορεί να κινηθεί το ενοίκιο.
- Κανονισμός οικοδομής. Αφού καταλήξουμε αρχικά με το χώρο που επιθυμούμε, θα πρέπει να δούμε αν επιτρέπει την εγκατάσταση της χρήσης ο κανονισμός της οικοδομής. Αν όχι θα πρέπει να εξασφαλίσουμε από το διαχειριστή της οικοδομής ή τον ιδιοκτήτη του καταστήματος μια υπεύθυνη δήλωση όπου θα μας επιτρέπει την εγκατάσταση της χρήσης.
- Λειτουργικότητα καταστήματος. Σε συνεννόηση με τον μηχανικό αλλά και με τη διεύθυνση υγιεινής (που θα δώσει την τελική έγκριση) μαζί με την κάτοψη του καταστήματος, καταλήγετε αν ο χώρος είναι επαρκής για τη χρήση που προορίζεται (χρήση, δυναμικότητα, παρασκευαστήριο ,WC.).
- Νομιμότητα κτίσματος. Αναθέτουμε σε μηχανικό την εξακρίβωση της νομιμότητας του κτίσματος, αφού προμηθευτούμε τα αρχιτεκτονικά σχέδια της πολεοδομίας. Είναι απαραίτητο να διαπιστωθεί :
– Αν υπάρχει κάποια αυθαιρεσία
– Αν χρειάζεται να γίνει κάποια αλλαγή χρήσης
– Αν απαιτείται καμία άδεια εκτέλεσης εργασιών.
- Σε περίπτωση που απαιτηθεί κάποιου πολεοδομική άδεια (τακτοποίηση, αλλαγή χρήσης κ.τ.λ.) τότε θα απαιτηθεί η περισσότερος χρόνος αλλά και κάποια επιπλέον οικονομική επιβάρρυνση προκειμένου να εκδοθεί η άδεια λειτουργίας.
- Μετά από όλα τα παραπάνω βήματα είμαστε έτοιμοι να συγκεντρώσουμε τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου να καταθέσουμε τον φάκελο προέγκρισης.
- Σύναψη συμφωνητικού μίσθωσης. Αφού μας χορηγηθεί η προέγκριση (και έχουν προηγηθεί όλα τα παραπάνω βήματα) μόνο τότε είμαστε σίγουροι και έτοιμοι να υπογράψουμε συμφωνητικό μίσθωσης.
- Έναρξη εργασιών. Με την προέγκριση (αλλά και με Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης) μπορεί να γίνει και η έναρξη εργασιών στην εφορία.
- 10. Άδεια λειτουργίας. Αφού συγκεντρωθούν όλα τα δικαιολογητικά μπορεί να κατατεθεί φάκελο με τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για άδεια λειτουργίας και να περιμένουμε την αυτοψία της διεύθυνσης υγιεινής προκειμένου να μας δοθεί η άδεια λειτουργίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση μεταβίβασης άδειας ενός καταστήματος που υπάρχει ήδη και θα συνεχίσει να λειτουργεί με την ίδια χρήση, τότε η διαδικασία είναι απλουστεύεται περισσότερο και γίνεται απλά μια «αντικατάσταση» και αλλαγή των στοιχείων της επιχείρησης ως προς τον ιδιοκτήτη.
Αυτό που πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη είναι ότι αξίζει να ταλαιπωρηθεί κανείς στην αρχή, προκειμένου να σιγουρέψει την εγκατάσταση της χρήσης στο χώρο που επιλέγει, προκειμένου να επενδύσει προσωπικό χρόνο και χρήμα σε ένα χώρο που υπάρχει περίπτωση να μη μπορεί να δεχτεί την επιθυμητή χρήση.