Στο προσκήνιο έρχεται και πάλι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Στη διάρκεια της κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, αναφερόμενος στην εν λόγω σύνδεση είπε χαρακτηριστικά πως “είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της νέας δεκαετίας”.
Η λεγόμενη και «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία» θα ενώνει όπως τόνισε, τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και θα διαθέτει εκσυγχρονισμένα χαρακτηριστικά. Επιπλέον, προβλέπεται η κατασκευή και δύο νέων τμημάτων. Το πρώτο αφορά στην παραλιακή διαδρομή από Θεσσαλονίκη μέχρι την Αμφίπολη και το νέο λιμάνι της Καβάλας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης και το δεύτεροαπό εκεί μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης, όπου συναντά την υφιστάμενη γραμμή.
Σημειώνεται πως σεόλο το μήκος προβλέπεται ηλεκτροκίνηση με ταχύτητες που θα φτάνουν τα 200χλμ./ώρα.
Μάλιστα, η νέα γραμμή θα συνεχίζει και μετά την Αλεξανδρούπολη, καταλήγοντας στο Ορμένιο, μια ανάσα από τα σύνορα της Ελλάδας με τη Βουλγαρία και την Τουρκία, με σκοπό να αναπτυχθεί προκειμένου να εξυπηρετεί κυρίως εμπορικά δρομολόγια.
Το κόστος των έργων εκτιμάται σε 1,25δισ.ευρώ και η ενεργοποίηση τους θα γίνει από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Τέλος, ο κ. Σπηλιώπουλος, αναφερόμενος στις εμπορευματικές μεταφορές, έκανε λόγο για υλοποίηση συνδέσεων του δικτύου με τη ΒΙΠΕ Κιλκίς, τη σύνδεση με τη Motor Oil, την ανάταξη της γραμμής ΣΚΑ-Ελευσίνα ενώ ολοκλήρωσε προαναγγέλλοντας μελέτες για συνδέσεις με τις ΒΙΠΕ, Αλεξανδρούπολης, Θίσβης, Βοιωτίας κ.α.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;