Οι πέντε μεγάλες πετρελαϊκές του κόσμου –ΒP, Chevron, ΕxxonMobil, Total και Shell– δεν φείδονται χρημάτων όταν πρόκειται να ασκήσουν θεσμική πίεση και να εξασφαλίσουν πως δεν πρόκειται να ψηφιστούν νόμοι στις Ηνωμένες Πολιτείες για τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος και την ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Αυτά αποτυπώνονται σε έρευνα της InfluenceMap, μιας εταιρείας συγκέντρωσης δεδομένων και ανάλυσης με στόχο να επηρεάσει θετικά τα εμπλεκόμενα μέρη στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Συγκεκριμένα, οι πέντε μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες στον κλάδο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου δαπάνησαν στην Αμερική περί τα 200 εκατ. δολάρια για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με συναφές ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας The Guardian. Επιδίωξαν να διακόψουν την προώθηση νομοσχεδίων για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη ή να τα καθυστερήσουν, αλλά ακόμα και να ελέγξουν τις πολιτικές αποφάσεις για το θέμα σε ομοσπονδιακό και πολιτειακό επίπεδο.
Τεχνολογία
Οι πέντε πετρελαϊκές χρησιμοποιούσαν σε μέγιστο βαθμό τα κοινωνικά δίκτυα, ούτως ώστε να διαδώσουν την ατζέντα τους και να αποδυναμώσουν την οποιαδήποτε σοβαρή νομοθετική απόπειρα να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Λόγου χάριν, στην περίπτωση των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ διοχετεύθηκαν 2 εκατ. δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram, μέσω των οποίων προβάλλονταν τα οφέλη της αυξημένης παραγωγής ορυκτών καυσίμων. Επιπλέον, οι Chevron και ΒΡ έδωσαν αρκετά εκατομμύρια δολάρια για να μην θεσπιστεί ενεργειακός φόρος στην πολιτεία της Ουάσιγκτον. Τελικά το κατόρθωσαν. Η δεύτερη εταιρεία έδωσε συνολικά 13 εκατ. δολάρια για τον σκοπό αυτό. Από τα συνολικά κεφάλαια και των δύο πετρελαϊκών, το 1 εκατομμύριο δολάρια αφορούσε μόνον τα κοινωνικά δίκτυα, όπως αναφέρει ο Guardian.
Ο συντάκτης της έρευνας Εντουαρντ Κόλινς ανέλυσε τις εταιρικές δαπάνες που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή. Επισήμανε δε τα εξής: «Οι ενεργειακοί κολοσσοί κόπτονται για την κλιματική αλλαγή, αλλά αυτό ολοένα και περισσότερο ακούγεται υποκριτικό. Μπορεί δημοσίως να ασπάζονται τον σκοπό της συγκράτησης της υπερθέρμανσης της Γης, αλλά ταυτόχρονα εμποδίζουν τη λήψη δεσμευτικών μέτρων. Υποστηρίζουν τις εναλλακτικές του χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, αλλά οι σχετικές επενδύσεις (195 εκατ. δολάρια τον χρόνο κατά μέσο όρο) ωχριούν μπροστά στη μαζική τοποθέτηση κεφαλαίων στην επέκταση των δραστηριοτήτων τους στο πεδίο των ορυκτών καυσίμων». Αυτές οι περιβαλλοντικά φιλικές δράσεις των BP, Shell, Total, ExxonMobil και Chevron είναι παραπλανητικές, όπως αναφέρει η μελέτη της InfluenceMap. Το 2019, οι ανωτέρω κολοσσοί θα κάνουν συνολικά επενδύσεις 115 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων μόλις το 3% θα αφορά έργα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Απαντώντας στην έρευνα, η Shell απέρριψε τα ευρήματά της, τονίζοντας πως στηρίζει ξεκάθαρα τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα με τη συγκράτηση της ανόδου της θερμοκρασίας της Γης κάτω των 1,5 βαθμών Κελσίου. Από την πλευρά της, τέλος, η Chevron δεν δέχεται τα ευρήματα της InfluenceMap, επισημαίνοντας ότι η ίδια αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και συνεργάζεται με τους αρμόδιους αξιωματούχους προκειμένου να σχεδιαστούν πολιτικές μείωσης των εκπομπών ρύπων και να έχουν οι καταναλωτές πρόσβαση σε προσιτή, αξιόπιστη και πιο καθαρή ενέργεια.
(πηγή: Καθημερινή)
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;