«Πεθαίνουν» οι παραδοσιακές τηλεφωνικές συνδέσεις και τη θέση τους καταλαμβάνουν τα πολύπλοκα συμβόλαια παροχής πολλαπλών υπηρεσιών επικοινωνιών. Και οι επιχειρήσεις του κλάδου, στο πλαίσιο του έντονου ανταγωνισμού που έχει αναπτυχθεί μεταξύ τους, προσφέρουν πακέτα πολλαπλών υπηρεσιών, οδηγώντας σε αφανισμό τους κλασικούς λογαριασμούς τηλεφώνου.
Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), στο τέλος του 2016, μόλις το 30% των συνδέσεων αφορούσαν απλές συνδέσεις π.χ. τηλεφώνου. Το υπόλοιπο 70% αφορούσε συνδέσεις πολλαπλών υπηρεσιών, είτε τηλεφώνου και Internet, είτε σταθερού και κινητού τηλεφώνου, είτε και τα τρία μαζί. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα, έκαναν μαζικά την εμφάνισή τους και οι συνδέσεις τετραπλών υπηρεσιών (4-play) που περιλαμβάνουν συνδέσεις σταθερού τηλεφώνου, internet, κινητού και συνδρομητικής τηλεόρασης. Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, στο τέλος του 2016 περισσότερα από 137.000 νοικοκυριά λάμβαναν τετραπλές υπηρεσίες σε έναν λογαριασμό. Μάλιστα, ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν επτά φορές μεγαλύτερος από εκείνον στο τέλος του 2015.
Στο μέλλον εκτιμάται ότι οι τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις τετραπλών υπηρεσιών θα αυξηθούν, κυρίως εξαιτίας της αύξησης της διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης. Προς την κατεύθυνση αυτή πιέζει, παρ’ όλο που δεν το διαφημίζει, ο ΟΤΕ, καθώς διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα. Σήμερα, μόνο δύο πάροχοι στην ελληνική αγορά είναι σε θέση να προσφέρουν 4-play υπηρεσίες, η Vodafone και o OTE, με τον τελευταίο να διαθέτει επιπλέον δορυφορική συνδρομητική πλατφόρμα. Από το ερχόμενο φθινόπωρο, υπηρεσίες 4-play θα προσφέρει και η Wind Hellas, κυρίως μέσω Διαδικτύου, όπως δηλαδή ισχύει σήμερα για τη Vodafone και τη Cyta Hellas.
Πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία (+60%) των συνδέσεων πολλαπλών υπηρεσιών αφορά συνδέσεις διπλών (2-play) και τριπλών υπηρεσιών (3-play). Αυτό ισχύει επειδή τα συγκεκριμένα πακέτα προσφέρονται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επιπλέον είναι μεγαλύτερος ο αριθμός παρόχων που τις προσφέρουν στην ελληνική αγορά. Ειδικά η Forthnet, τα προηγούμενα χρόνια, είχε προωθήσει εντατικά τις συνδέσεις 3-play, που αφορούσαν υπηρεσίες σταθερού τηλεφώνου, Internet και δορυφορικής τηλεόρασης. Σχεδόν 300.000 πελάτες της (νοικοκυριά) αξιοποιούσαν συνδέσεις 3-play στο τέλος του περασμένου Ιουνίου.
Η παροχή πολλαπλών υπηρεσιών υπαγορεύεται τόσο από την εξέλιξη της τεχνολογίας, όσο και από τον εν γένει υψηλό ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου. Το άνοιγμα της αγοράς που συντελέστηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας έδωσε μεγάλη ώθηση στις υπηρεσίες 2-play. Οι εναλλακτικοί πάροχοι, για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τον δεσπόζοντα στην αγορά ΟΤΕ, πρόσφεραν τηλεφωνία και Internet μαζί και μάλιστα σε ελκυστικές τιμές. Σ’ αυτό συνετέλεσε και η τεχνική απόσπασης πελατών ΟΤΕ (αδεσμοποίητη πρόσβαση στον τοπικό βρόχο) που επέβαλε η ρυθμιστική αρχή της χώρας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού δικαίου.
Καθώς όμως ο ανταγωνισμός αυξανόταν, πολλοί πάροχοι άρχισαν να προσθέτουν υπηρεσίες στο βασικό πακέτο (π.χ. η On Telecoms που πρόσθεσε υπηρεσίες video). Είναι ενδεικτικά τα στοιχεία που παραθέτει η ΕΕΤΤ και τα οποία δείχνουν ότι, παρά το γεγονός ότι οι πάροχοι πρόσθεταν υπηρεσίες στην ίδια τηλεφωνική γραμμή, το μέσο ετήσιο έσοδο μια σταθερής σύνδεσης υποχωρούσε. Σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή, το μέσο ετήσιο έσοδο από μια τηλεφωνική γραμμή μειώθηκε από περίπου 2.200 ευρώ το 2005, σε λιγότερο από 1.500 ευρώ το 2014. Και αυτό παρά το γεγονός ότι πλέον πολύ λίγες γραμμές αξιοποιούνται αποκλειστικά για τηλεφωνία. Συγκεκριμένα, στο τέλος του 2016, μόλις το 24% των τηλεφωνικών συνδέσεων αξιοποιούνταν αποκλειστικά για τηλεφωνία.
Έντυπη Καθημερινή
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;