Μια διαγωνιστική διαδικασία που όμως δεν θα εισέλθει στην ουσία για μερικούς μήνες ακόμα, πρόκειται να εκκινήσει στο τέλος του μήνα το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένη εικόνα για πολύ βασικά ζητήματα, όπως οι πραγματικές ανάγκες «βαριάς» συντήρησης της Εγνατίας, η κατανομή των σταθμών διοδίων και οι επιπτώσεις αυτής. Ετσι, επειδή η χώρα έχει δεσμευθεί έναντι των θεσμών ότι η διαδικασία για την Εγνατία θα ξεκινήσει μέσα στον Σεπτέμβριο, θα γίνει μια «εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος», η οποία θα ισοδυναμεί στην πραγματικότητα με μια πολύ γενική παρουσίαση του αντικειμένου του διαγωνισμού.
Επειτα από σειρά παραχωρήσεων, τις οποίες η κυβέρνηση χαρακτήρισε «αναγκαστικές» (λ.χ. περιφερειακά αεροδρόμια, Ελληνικό), λόγω του ότι η διαδικασία είχε ήδη ωριμάσει από τους προκατόχους της, έρχεται η σειρά της πρώτης παραχώρησης… χωρίς άλλοθι, αφού ο βασικός της κορμός δεν έχει ακόμα αποφασιστεί.
Πρόκειται για την παραχώρηση της συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων αξόνων της, συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων (η κατασκευή της οποίας κόστισε περί τα 6 δισ. ευρώ). Τι δεν έχει αποφασιστεί; Ολοι οι βασικοί όροι του διαγωνισμού: η διάρκεια (πιθανότερο θεωρούνται τα 30 έτη), το τίμημα (ή το ποσοστό των εσόδων που θα αποδίδεται στο κράτος) και το ακριβές αντικείμενο και οι υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου (αν θα αφορά μόνο συντήρηση και λειτουργία του δρόμου ή και επιπρόσθετα έργα, λ.χ. φωτοβολταϊκά για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του δρόμου). Με δεδομένο ότι η πρόσληψη ειδικών συμβούλων από το ΤΑΙΠΕΔ (χρηματοοικονομικού, νομικού, τεχνικού) καθυστέρησε, το Ταμείο δεν μπορεί ακόμα να δώσει στους τυχόν ενδιαφερόμενους τα στοιχεία εκείνα βάσει των οποίων θα εκτιμήσουν το έργο και θα καταθέσουν προσφορά. Επομένως, θα ξεκινήσει με μια «εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος», ένα είδος pre-marketing του διαγωνισμού ώστε να κινηθεί το ενδιαφέρον της αγοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η βασικότερη έλλειψη αφορά την τεχνική εκτίμηση του έργου. Ο τεχνικός σύμβουλος πρέπει να αξιολογήσει την υφιστάμενη κατάσταση της Εγνατίας, τα πρώτα τμήματα της οποίας κατασκευάστηκαν προ 30 ετών και έτσι να υπολογίζει τις πραγματικές ανάγκες σε βαριά συντήρηση. Να σημειωθεί εδώ ότι, αν τα στοιχεία δεν είναι επαρκή ή ακριβή, τότε ο ιδιώτης είτε θα προσφέρει μικρό τίμημα, ή θα στραφεί στη συνέχεια κατά του Δημοσίου (αν ο δρόμος είναι σε χειρότερη κατάσταση από ό,τι παρουσιάστηκε). Μια πρώτη πρόχειρη εκτίμηση, πάντως, είναι ότι το κόστος της βαριάς συντήρησης της Εγνατίας θα φθάνει τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως (με βάση ανάλογες εκτιμήσεις που έχουν γίνει για παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους).
Έντυπη Καθημερινή
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;